



Algemene Voorwaarden
1: Algemeen
Deze algemene voorwaarden zijn van toepassing op alle behandelingen, afspraken en transacties tussen de klant en Voetenboutique. Indien u een afspraak heeft gemaakt gaat u akkoord met de onderstaande algemene voorwaarden.
2: Afspraken en Annuleringen
• Afspraken kunnen worden gemaakt via het online boekingssysteem, telefonisch of per e-mail.
• Afspraken kunnen kosteloos worden geannuleerd tot 24 uur voor het afgesproken tijdstip.
• Bij annulering binnen 24 uur of bij het niet verschijnen op een afspraak behoudt
Voetenboutique zich het recht voor om 100% van de behandelingsprijs in rekening te brengen.
• Annuleren kan telefonisch, per e-mail of via het online systeem.
• Te laat komen kan resulteren in het inkorten van de behandeling of het vervallen van de afspraak, waarbij wel de kosten volledig in rekening kunnen worden gebracht.
• Voetenboutique behoudt zich het recht voor om een afspraak te verzetten of te annuleren wegens ziekte en/of overmacht. Indien mogelijk wordt er direct een nieuwe afspraak aangeboden.
3: Betaling
• De betaling dient direct na de behandeling plaats te vinden. Dit kan via pin, contact
of via een betaalverzoek.
• Bij het niet tijdig betalen van een factuur kan Voetenboutique wettelijke rente en
incassokosten in rekening brengen.
4. Tarieven
• Alle prijzen op de website zijn onder voorbehoud van typfouten en prijswijzigingen.
• Voetenboutique behoudt zich het recht voor om tarieven te wijzigen. Nieuwe tarieven worden tijdig bekend gemaakt via de website of in de praktijk.
5. Diensten
• Voetenboutique voert alle behandelingen uit volgens de geldende beroepsnormen en met inachtneming van hygiënevoorschriften, zoals
vastgesteld door de brancheorganisatie.
• De klant is verplicht om Voetenboutique te informeren over eventuele medische aandoeningen, medicijngebruik of allergieën, die van invloed kunnen zijn op de behandeling.
6. Hygiëne
• Voetenboutique werkt uitsluitend volgens de hygiëneprotocollen vanuit het bedrijfshandboek voor de pedicure. Het wordt zeer gewaardeerd als u daarom met schone voeten op uw behandelingsafspraak verschijnt.
7. Personeel in de praktijk
• Het kan voorkomen dat er een stagiaire meeloopt in de praktijk. Deze zou eventueel een deel van de behandeling kunnen uitvoeren. Dit wordt altijd eerst met u overlegd en u heeft daarbij altijd het recht dit te weigeren.
8. Aansprakelijkheid
• Voetenboutique kan niet aansprakelijk worden gehouden voor schade die is ontstaan doordat de klant onjuiste of onvolledige informatie heeft verstrekt of schade die is ontstaan door het niet of niet juist opvolgen van behandeladviezen.
• Voetenboutique is niet aansprakelijk voor verlies, diefstal of beschadiging
van persoonlijke eigendommen van de klant in of nabij de praktijkruimte.
9. Garantie en klachten
• Voetenboutique geeft een week garantie op de behandeling. Deze garantie komt te vervallen als:
a. de klant adviezen niet heeft opgevolgd of producten niet volgens advies heeft gebruikt
b. de klant de behandeling te lang heeft uitgesteld, waardoor de oorzaak niet in een keer verholpen konden worden.
• Klachten over een behandeling dienen binnen vijf werkdagen schriftelijk, per mail of telefonisch te worden gemeld. Voetenboutique zal deze klachten serieus nemen en streven naar een passende oplossing.
10. Recht
• Het Nederlands recht is van toepassing.
Laatst bijgewerkt 2025



